Känner mig nervös!!

Okey så om en vecka och några dagar så ska jag sitta i ett plan på väg till Uganda, Entebbe och jag har mixade känslor av att vara nervös och väldigt spänd. Jag bara längtar tills det händer!! Varje gång som jag packar eller tar min medicin inför resan så känner man hur detta inte är en dröm. Det bästa med resan är att se hur annorlunda det kan vara där än vad vi gör det här i Sverige. En ny kultur, en ny miljö, och massor med spännande nya människor man kommer att få träffa. Det bästa är att jag kommer få också resa med 5 andra tjejer som längtar inför detta lika mycket som jag.

Jag går i Barn och Fritids program i mitt sista år i Krokslättsgymnasiet, och så som Maria så kommer jag också att praktisera i St. John's Parish Nursery & Primary School där vi två kommer att arbeta med barn och lärare. Jag tycker att det kommer vara intressant att se hur annorlunda barnen lär sig och kunna jämföra med hur vi gör det här. Men det är inte det viktigaste med resan. Det kommer finnas massor med saker att se, smaka och även köpa. Resan kommer kännas som en annan värld. :D

Det är inte säkert hur ofta vi tjejer kommer att chansen att få blogga där i Uganda på grund av interneten. Men jag kommer absolut berätta om allt det bästa där borta så ofta som jag kan.

/Ruqaia

uganda2015.webblogg.se

En resa för sex elever från Krokslättsgymnasiet

RSS 2.0