Första dagen på Komo Center

Hejsan
 
Idag var andra dagen på Komo Center en skola för barn som har autism, där den yngsta är född 2007 och den äldsta är född 1997. Det finns även barn som inte har autism som är på andra sidan byggnaden, dom barnen jag pratade med var mellan 5-6 år. 
Igår var första dagen och det var bara en snabb introduktionsdag, där vi pratade lite och sedan visade dom mig runt.
 
Idag började jag klockan nio på morgonen och i början satt jag, en lärare och sex barn med autism och byggde med lego, och plastdjur. Sedan en timme senare var det dags för frukost, det serverades popcorn med te. Därefter kom barnen som inte har autism ut på gården och det blev lek i sandlådan. Sedan var det dags för lektioner och läraren tog ut en och en för att ha en lektion med dom och resten satt inne i andra rummet och byggde med lego och plastdjur, igen. Sedan var det dags för lunch och det var ris med kött, sedan slutade jag och fick åka hem. 
 
Det jag tyckte var konstigt i Uganda var när jag kom dit på morgonen var alla sex barnen inlåst i ett rum utan någon lärare där dom bara sprang runt inne i rummet, medans en lärare förberedde för en lektion.
 
// Kristin :))
Hjalmar J
2015-02-10 @ 17:39:17

Popcorn är kanske inte den ultimata frukosten men annars är det kul att kolla era uppdateringar. Verkar vara intressant och lärorikt.
Hej




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

uganda2015.webblogg.se

En resa för sex elever från Krokslättsgymnasiet

RSS 2.0