HALLELUJAH

Herregud det är längesedan jag skrev. Mycket har hänt men det har varit jobbigt varje dag efter praktik därför har jag inte orkat skriva. Som ni vet har jag varit på förlossningsavdelning och det har varit en underbar erfarenhet. Jag har lyckats hjälpa till fyra mammor föda och jag har varit med femton mammor när dom ska föda deras barn. I fredags hade jag tagit hand om ett barn som jag gav glykos ungefär klockan 9.00 och lämnade henne till mamman men en timme senare kommer mostern med barnet och sa att barnet inte kunde andas, hon var död. Det var den jobbigaste morgonen, jag kände mig skyldig men efter jag hade pratat med läkare och sjuksköterskorna kände jag mig lugn. Det var inte mitt fel, mamman hade kommit in försent till sjukhuset med barnet och det blev komplicerat efter att mamman hade fött barnet. Trots att det var jobbigt lärde jag mig jättemycket från den här stunden. 
 
Idag mådde jag inte bra på morgonen så bestämde jag för att stanna i Komo Center där vi bor. Jag lärde mig hur man bemöter ett barn som har autism. Jag tycker att dom är jätte speciella och dom är duktiga på sitt sätt. Dom som har autism här i Komo Center kan kommunicera mer än dom som jag har träffat i Sverige. Alla har en speciell gåva, det finns dom som kan rita och dom som kan bygga med lego. 
 
Vi hade jättebra. Elizabeth som äger Komo Center har varit väldigt hjälpsam och speciellt Charles som lagar vår mat han är så gullig. Underbara människor som vi har omkring oss, vi alla är jätte tacksamma för att ha dom här. 
 
Pusspuss kram Esther 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

uganda2015.webblogg.se

En resa för sex elever från Krokslättsgymnasiet

RSS 2.0