JAG HAR FÖRLÖST!!!

Ja, som överskriften lyder, JAG HAR FÖRLÖST!! Jag kan knappt tro att det är sant! Jag är så stolt över mig själv!! Redan i början av praktiken fick jag frågan titt som tätt om jag ville förlösa men jag har fram tills idag tackat nej då jag känt mig osäker och velat ha lite mer kött på benen innan jag utför något så stort som en förlossning. Givetvis utförde jag den inte själv, vi var tre stycken som gjorde det tillsammans. Vi är faktiskt sällan ensamma vid en förlossning även när det bara är ordinarie personal. Hittills har jag alltid sett minst två vid varje förlossning. Dock kan jag tänka mig att det inte alltid är möjligt på natten då de är betydligt mindre personal men det är inget jag kan uttala mig om då jag aldrig jobbat natt. Hur som helst så kändes det helt fantastiskt och jag hoppas jag hinner förlösa några till innan praktiken är slut!!

//Sofia



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

uganda2015.webblogg.se

En resa för sex elever från Krokslättsgymnasiet

RSS 2.0