Komo Center

Hej, det var längesedan jag skrev ett inlägg, men jag har inte haft lust för att skriva.
 
Dagarna här på Komo Center har varit väldigt bra. Dagarna ser väldigt samma ut, man bygger oftast med lego och sedan äter sedan bygger lite till med lego. Alla barnen har ungefär 20 minuter lektion varje dag, tio minuter innan frukost och 10 minuter efter frukost. Alla går in en och en så dom får ett eget rum men det är väldigt lyhört överallt eftersom dom har stora fönster som inte går att stänga, så det kan vara svårt för dom att koncentrera sig. Idag höll jag i lektionen och det gick bra. Tre av dom skulle fylla i siffror och sedan försöka skriva siffrorna utan hjälp. Resten målade bara för att öva på sin finmotorik. 
Om man jämför här på Komo Center och där jag har varit i Sverige är det mer att här tvingar man barnen att göra saker. Man tvingar dom att prata även om det finns personer här som inte har något tal så vill man ändå tvinga fram talet. 
 
Allt är bra, maten är god, praktiken är rolig och stället vi bor på är bra :) 
 
// Kristin :) 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

uganda2015.webblogg.se

En resa för sex elever från Krokslättsgymnasiet

RSS 2.0