Vi åkte till Zoo !

Idag så åkte jag (Ruqaia), Kristin, Maria och Sofia ner till Zoo:t och det var fullt med nya äventyr och massor med saker att se. Bästa alla hjärtans dag skulle man tro. 
Det började med att vi alla gick in och det absolut första vi fick se är Zebror. Fast höjdpunkten för mig var säkert när vi alla fick rida på en KAMEL. Något sånt skulle jag inte tro att jag skulle få göra här i Uganda och inte de andra tjejerna heller. Det var väldigt spännande och lämnade oss alla nöjda. 
 
Efter att ha fått rida på en kamel så fick vi en tour guide som visade oss runt massor med ställen som vi inte skulle ha märkt. Han hjälpte oss komma 4m bort ifån noshörningar!! 
 
(300 års gammal träd)
 
 
 
Men jag tror hela höjdpunkten idag (särkilt för Kristin) var att få se och mata Girafferna. Vi spenderade mest av vår tid där och man ville nästan inte lämna de. 
Video: https://www.youtube.com/watch?v=8jmza81fUPw&feature=youtu.be
 
 
                                       
 
 
Efter allt gående och ingen vatten i 2 timmar i hetten så vilade vi nära Victoria Lake, 7:de största sjön i världen, och drack tills vi bestämde oss att åka hem. En sådan dag skulle vi absolut vilja göra igen. 
 
 
 
 
 
PS: Hoppas att ni hade en lika roligt alla hjärtans dag så som vi hade. Här är en liten extra hälsning till er



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

uganda2015.webblogg.se

En resa för sex elever från Krokslättsgymnasiet

RSS 2.0